← Översikt
Telefonist till telefonservice och växel logo

Telefonist till telefonservice och växel

Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 400 personer arbetar på Servicekontoret. På Borås Stads hemsida kan du läsa mer om vår förvaltning. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.


Din nästa arbetsplats

På avdelningen Entreprenad arbetar cirka 250 medarbetare. Verksamheten är indelad i områdena; fastighetsservice, byggservice, idrottsanläggningar, åkeri, markskötsel, VA/fjärrvärme, gata, parkskötsel, post och bud, växel och reception, tryckeri, serveringar och lokalvård.


Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse


Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och vana att arbeta med telefon som främsta verktyg. Du ansvarar för att besvara kundernas ärenden med högsta kvalitet och servicenivå som telefonist i Borås Stads huvudväxel.
Besvara inkommande samtal · Koppla och förmedla samtal · Informationssökning internt och externt Förmedla eller lösa uppgifter och service till medarbetare och medborgare.


Du som söker

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av service med bakgrund i callcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet. Du förväntas ha erfarenhet av detta de tre senaste åren. Du är van att söka information i externa och interna system samt via internet. Att lösa problem eller hitta information via för dig nya system, är en utmaning som du gärna tar till dig. Du har en grundutbildning i form av gymnasieutbildning gärna med inriktning inom service. Tjänsten förutsätter mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift.

För att trivas med arbetsuppgifterna behövs ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Det behövs ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor. Att ge service och att alltid sätta kunden i centrum ska vara naturligt. Din framtoning är positiv och tydligt kombinerad med problemlösande förmåga. Vi söker någon som är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation.


Vi arbetar i team och ser det som viktigt med bra samarbetsförmåga, stort ansvarstagande och punktlighet. Urval sker löpande och utifrån personliga egenskaper i kombination med meriter.

Företag

Borås stad

Placering

Västra Götalands län, Borås

Bransch

Övrigt

Anställningsform

Tillsvidare

Sista ansökningsdag

4 februari 2024

Kontaktinformation

Khaled Al Sharkawi

033-35 70 03Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela