← Översikt
Stödassistenter till autismboende, Sociala omsorgsförvaltningen logo

Stödassistenter till autismboende, Sociala omsorgsförvaltningen

Din nästa arbetsplats

Nu söker vi Dig som vill förstärka vår personalgrupp på Vendelsdalsgatan som är ett LSS-boende med inriktning autism. På boendet bor idag fem unika individer och totalt arbetar 16 medarbetare med att skapa en meningsfull vardag för dessa individer.


Din anställning

Anställningsform: Tillsvidare på heltid. Arbetstiden är schemalagd, förlagd till dag, kväll samt sovande jour. Tillträde efter överenskommelse.


Dina arbetsuppgifter

Uppdraget som stödassistent innebär att stödja och finnas där för våra brukare i vardagen. Då brukarna är i behov av ständig närvaro till känd personal lär du känna och arbeta enbart med några av brukarna på boendet och under arbetspassen arbetar du självständigt med en brukare i hens lägenhet. Du stöttar brukaren i hens vardag med allt från matlagning, personlig hygien till fritidsintressen. I din roll ingår även att utforma genomförandeplaner, upprätta och uppdatera rutiner samt medverka till att verksamheten håller en god kvalité. I arbetet ingår delegerade sjuksköterskeuppgifter och social dokumentation. Du kommer också samverka med god man och anhöriga.
Målet är att ge varje brukare en förutsägbar vardag där integritet är en självklarhet. Vi arbetar med tydliga rutiner för att skapa struktur och trygghet hos våra brukare.


Du som söker

Du har Barn och fritid-, Vård och omsorgsprogrammet eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av LSS verksamhet eller särskola, av autism samt kognitiva funktionsvariationer.


Du behöver vara trygg och säker i din roll som stödassistent och arbeta lågaffektivt. Du behöver även ha förmåga att kunna behålla lugnet vid utmanande beteende. Mycket meriterande är även erfarenhet av tecken som stöd och AKK. Körkort B är önskvärt.

Som person är du ansvarstagande och lugn samt har ett gott bemötande. Du ska kunna arbeta strukturerat och efter gällande rutiner. Du har förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Du har datorvana då det ingår dokumentation och administration i datormiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Carina Abrahamsson, enhetschef 
Telefon: 033-35 58 75

Borås Stads växel, facklig företrädare 
Telefon: 033-35 70 00

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling. Personalklubben Merkraft anordnar genom året flertalet aktiviteter såsom kajakpaddling, operaföreställningar och smyckeskurser för att nämna några.

Läs mer om Borås Stads personalförmåner


Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2023-06-01.

I Borås Stad är olikheter en tillgång och mångfald en styrka. Här finns möjligheter för dig som vill skapa, förändra och utvecklas.

Vi arbetar för att förbättra vardagen och göra skillnad tillsammans. Boråsarna är alltid i fokus, så enkelt är det.

Företag

Borås Stad

Placering

Västra Götalands län, Borås

Bransch

Pedagogiskt arbete/Utbildning

Anställningsform

Tillsvidare

Sista ansökningsdag

1 juni 2023

Kontaktinformation

Carina Abrahamsson

033-35 58 75Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela