← Översikt
Bemanningsplanerare, Sociala omsorgsförvaltningen logo

Bemanningsplanerare, Sociala omsorgsförvaltningen

Din nästa arbetsplats

Sociala omsorgsförvaltningens bemanningsenhet består av fyra serviceinriktade bemanningsplanerare, två rekryteringssamordnare och ett pool-team med stödassistenter i ledning av enhetschef.

Vårt uppdrag är att kvalitetssäkra förvaltningens planering av tillfällig personal. Tillsammans med övriga bemanningsplanerare ansvarar du för att ta emot och administrera beställningar av personal. Detta kräver att du kan arbeta i ett stundtals högt tempo och trivs bra i en serviceinriktad roll. Vi söker dig som är lösningsorienterad, resultatdriven och duktig på att skapa goda relationer.

Vi erbjuder dig att tillsammans med engagerade kollegor vara med och utveckla Bemanningsenheten. Här är vi inte rädda för att prova nya idéer och strävar ständigt efter att nå goda resultat! Verksamheterna vi servar är bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet, korttidsvistelse, personlig assistans, socialpsykiatri, LSS-team och boende för vuxna med beroendeproblematik.


Din anställning

Anställningsform: Vikariat på heltid. Vikariatet sträcker sig över nio månader, med tillträde i augusti eller efter överenskommelse.


Dina arbetsuppgifter

Som bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret kring bemanningsprocessen av tillfällig personal. Du servar och möter verksamhetens behov genom att planera och prioritera personal. För att kunna tillgodose verksamhetens behov krävs dialog med såväl chefer som medarbetare. Du arbetar långsiktigt genom förbättringsarbete för att bevara god personalförsörjning och identifiera framtidens bemanningsbehov.

I dina arbetsuppgifter ingår det även att kommunicera och stötta vikarier i arbetsrelaterade frågor, bland annat för att tillgodose intresset för hur de önskar arbeta samt följa upp vikariens utveckling- och arbetsprestationer och guida vikarierna rätt när det kommer till olika typer av personalrelaterade frågor.

I din roll är du förvaltningens ansikte utåt och verkar för att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke.


Du som söker

Vi ser att du som söker till oss har en högskoleutbildning inom personalvetenskap, till exempel personal- och organisationsutveckling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi ser även att du har erfarenhet av administrativt arbete och innehar goda IT-kunskaper då detta dels är ditt främsta arbetsredskap och dels eftersom att vi ständigt arbetar med att utveckla digitala hjälpmedel och IT-stöd. Meriterande om du tidigare har arbetat i vårt personalsystem Heroma samt vårt bokningssystem Time Care Pool.

Vidare behöver du ha mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med bemanningsfrågor eller personalplanering samt att du har erfarenhet från social omsorg.


Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Sarah Källvik, enhetschef
Telefon: 033-35 78 64

Borås Stads växel, facklig företrädare
Telefon: 033-35 70 00


Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2023-07-07.

I Borås Stad är olikheter en tillgång och mångfald en styrka. Här finns möjligheter för dig som vill skapa, förändra och utvecklas. Vi arbetar för att förbättra vardagen och göra skillnad tillsammans. Boråsarna är alltid i fokus, så enkelt är det.

Företag

Borås Stad

Placering

Västra Götalands län, Borås

Bransch

Sjukvård/Omsorg

Anställningsform

Visstid

Sista ansökningsdag

7 juli 2023

Kontaktinformation

Sarah Källvik, enhetschef

033-35 78 64Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela