← Översikt
Teknisk handläggare till bostadsanpassning (vikariat), Vård- och äldreförvaltningen logo

Teknisk handläggare till bostadsanpassning (vikariat), Vård- och äldreförvaltningen


Borås Stad arbetar målmedvetet med att utveckla de kommunala tjänsterna för att kunna ge medborgarna en likvärdig och rättvis service av god kvalitet oavsett var i Borås man bor.


Din nästa arbetsplats

Bostadsanpassning är ett eget ansvarsområde inom Vård- och äldreförvaltningens myndighetsverksamhet. Området har fem medarbetare; två beslutshandläggare, två tekniska handläggare och en administrativ handläggare, som med stöd av enhetschef hanterar all handläggning som rör bostadsanpassningsärenden.

Du kan läsa mer om vårt uppdrag här

Vi finns på Ramnåsgatan 1, centralt beläget strax intill centralstationen och resecentrum.

Vikariatet är 6 månader med möjlighet till förlängning.


Din anställning

Anställningsform: Vikariat på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse


Dina arbetsuppgifter

Syftet med bidraget för bostadsanpassning är att ge personer med bestående funktionsvariationer möjlighet till ett självständigt boende. Enheten för bostadsanpassning utreder, fattar beslut och genomför ca 800 anpassningar per år för personer med olika funktionsvariationer och som har behov av att bostaden anpassas. Bostadsanpassning kan exempelvis vara en tröskelsanering, ramp, hiss eller ombyggnad av badrum.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda, bedöma och beställa i bostadsanpassningsärenden ur ett tekniskt och ekonomiskt perspektiv. Du kontrollerar utförda anpassningar och agerar projektledare mot sökande och byggentreprenörer. Lagen om bostadsanpassningsbidrag styr uppdraget men vi arbetar också utifrån konsumenttjänstlagen. Du träffar människor i alla åldrar och livssituationer i deras hem. Arbetet sker under stort eget ansvar och medför många kontakter framför allt med bidragssökande, entreprenörer, leverantörer, fastighetsägare, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. 


Du som söker

Du som söker har byggnadsteknisk utbildningsbakgrund. Vi ser helst att du har arbetat ett tag och hunnit skaffa dig praktisk erfarenhet i yrkesrollen, gärna från olika delar av byggbranschen. 

Du har erfarenhet av administrativt arbete, helst från byggsektorn. Du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har förmågan att prioritera och vara flexibel. Du har också lätt för att arbeta både teambaserat och självständigt och du har ett bra bemötande mot så väl sökande som entreprenörer och kollegor.

Körkort är ett krav.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Lotta Andersson, enhetschef 
Telefon: 033-35 88 33

Borås Stads växel, facklig företrädare för vision 
Telefon: 033-35 70 00

Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och välkomnar sökande med olika bakgrund. Kunskaper i finska är en merit då Borås Stad är ett finskt förvaltningsområde. 

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater får du som anställd inom Borås stad personalförmåner, t ex friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens simhallar. För att underlätta för våra medarbetare att kombinera arbete och privatliv tillämpar vi flextid när arbetet tillåter.

Välkommen med din ansökan!


Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2023-05-25.

I Borås Stad är olikheter en tillgång och mångfald en styrka. Här finns möjligheter för dig som vill skapa, förändra och utvecklas. Vi arbetar för att förbättra vardagen och göra skillnad tillsammans. Boråsarna är alltid i fokus, så enkelt är det.

Företag

Borås Stad

Placering

Västra Götalands län, Borås

Bransch

Administration, Sjukvård/Omsorg

Anställningsform

Tillsvidare

Sista ansökningsdag

28 maj 2023

Kontaktinformation

Lotta Andersson, enhetschef

033-35 88 33Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela